Sâmbătă, 25 noiembrie a.c. o delegație formată din 8 experți din Norvegia și Islanda, precum și reprezentanți ai Fondului Român de Dezvoltare Socială (FRDS) au fost prezenți la Strungari , comuna Pianu, jud. Alba pentru a vizita Campusul Școlar înființat în cadrul proiectului ” Complex de servicii integrate” Pianu. Vizita de studiu a prilejuit realizarea unui schimb de experiență și încurajarea cooperării dintre organizațiile din România și cele din Norvegia și Islanda. ( țări nordice care au contribuit la finanțarea proiectelor derulate în România prin intermediul FRDS și a Granturilor Corai).
În timpul vizitei, reprezentanții gazdă ai partenerilor proiectului au oferit experților străini informații despre specificul proiectului, beneficiari, activități și rezultate obținute în perioada de implementare. Totodată, a fost prezentat modul în care proiectul continuă în etapa de sustenabilitate. Ulterior, delegația de experți a vizionat un filmuleț reprezentativ care reflectă modul în care au fost utilizate fondurile primite pentru implementarea proiectului și cum a contribuit proiectul la schimbarea în bine a vieții copiilor din zona de munte.
La plecare, gazdele și oaspeții au făcut schimb de produse tradiționale specifice locului de unde provin. Printre cele înmânate de gazde s-au aflat produse confecționate manual de beneficiarii Campusului școlar, precum și un set de materiale de promovare a proiectului în cadrul căruia a fost înființat Campusul școlar din Strungari.
Proiectul ”Complex de servicii integrate”Pianu” s-a desfășurat în perioada februarie 2015-decembrie 2016 cu sprijinul financiar al programului RO 10 – Corai administrat de FRDS și a avut o valoare de 1943931,60 lei. În prezent, proiectul continuă în etapa de sustenabilitate până în anul 2021, perioadă în care cei trei parteneri, respectiv Comuna Pianu, Asociația ”Sprijiniți copiii” și Asociația CERESS Alba asigură resursele financiare, materiale și umane pentru continuarea procesului de furnizare de servicii și a activităților conform Planului de sustenabilitate.