Scop: Dezvoltarea serviciilor sociale necesare familiilor defavorizate
Structura instituţiei pe servicii:
a) Centru de zi
Serviciu cu o capacitate de 15 locuri. Aici au fost furnizate servicii diferenţiate, dintre care amintim: identificarea nevoilor individuale, informare, consiliere familială, socializare, reprezentare de interese, asigurarea alimentelor de bază, supraveghere şi sprijin diferenţiat în efectuarea temelor, educaţie casnică etc.
b) Adăpost temporar
Serviciu reamenajat şi dezvoltat în anul 2005. Scopul lui a fost furnizarea de servicii cu caracter săptămânal pentru copiii din satele de munte care nu au condiţii de frecventare a şcolii în localitatea de domiciliu.
c) Mini – centrul de sănătate
În anul 2005 a furnizat servicii de evaluare a stării de sănătate, educaţie pentru sănătate, consiliere medicală, asigurarea de medicamente şi materiale igenico-sanitare
d) Centrul pentru prevenirea abuzului, neglijării şi exploatării copilului
Înfiinţat în anul 2005, a furnizat o gamă diversă de servicii pentru copiii cu risc sporit de abuz, neglijare şi exploatare prin muncă. S-a reuşit acreditarea centrului, iar specialiştii au lucrat foarte mult în teren, în şcoli şi grădiniţe.
e) Reţea de asistenţă socială şcolară
În vederea apropierii serviciilor de beneficiari, asociaţia a înfiinţat o Reţea de asistenţă socială şcolară la care au aderat 4 şcoli generale şi 4 grădiniţe din Cugir.
Scopul reţelei a fost identificarea nevoilor copiilor şi furnizarea servicilor sociale menite să reducă abandonul şcolar, mediocritatea educaţională, delincvenţa juvenilă şi excluderea socială.
Parteneri:
Asociaţia „Sprijiniţi copiii”
Primăria Oraşului Cugir
Fundaţia „TerrArmonia”
Asociaţia „Filantropia Ortodoxă”
Durata. 2002-2009
Echipa: 1 sociolog, 4 asistenţi sociali, 1 responsabil financiar, 1 medic, 1 psiholog, 2 animatori socio-educativi, 1 asistent medical, 1 secretar,1 bucătar, 1 îngrijitor spaţiu.
Beneficiari: 1059
Voluntari:
• 35 de elevi, studenţi şi pensionari
Impactul produs:
• schimbarea atitudinii şcolilor şi grădiniţelor faţă de rolul asistentului social şcolar
• îmbunătăţirea relaţiei familie –şcoală – comunitate
• reducerea costurilor necesare furnizării serviciilor datorită depistării precoce a cazurilor sociale
• creşterea gradului de socializare şi integrare socială a familiilor asistate
• scăderea numărului copiilor care cerşesc şi vagabondează
Lecţii invăţate:
• continuitatea în furnizarea de servicii sociale este o cale sigură spre rezolvarea problemelor comunităţii
• cu efort şi determinare, spaţile instituţiei pot fi folosite petnru servicii de urgenţă în caz de dezastre naturale
• implicarea beneficiarilor în co-susţinerea serviciilor generează reduceri de costuri şi creşte resposabilitatea acestora
Evenimentele anului:
• Acreditarea a 3 servicii sociale din cadrul instituţiei
• Campania “Frate pentru Frate” organizată pentru copii din zonele afectate de inundaţii din Moldova
• Înfiinţarea primei Reţele de Asistenţă Socială Şcolară din România
Proverbul paginii: „Dispreţuim planurile mari când nu ne simţim capabili de mari succese.”